~~ Welkom op de weblog van Natuurgetrouw ~~


Deze weblog is ‘opgezet’ nadat ik gestart ben met de
opleiding ‘Vakbekwaam Basis Preparateur’
in september 2009 te Schaarsbergen.

Hieronder wil ik U op de hoogte houden over het verloop van de opleiding.



zondag 29 mei 2011

Opleiding VBP - Tweede jaar - Lesdag 38

28  Mei 2011

De laatste 'vrije' les vandaag. Thuis had ik afgelopen week de poten van de Beverrat nog verder van vlees ontdaan. Vanochtend deze nog een poosje onder de borstelmachine gehouden.
Nu is hij zover schoon dat hij gelooid kan worden. Ruud Simons gebruikt voor Zoogdieren de 'Glycerine methode' en die wil ik deze keer ook toepassen.
Nadat de huid uit de Bio-Ethanol (Alcohol) komt gaat deze enkele dagen in de Glycerine en wordt daarna uitgeborsteld en gedroogd. Door de Glycerine blijft de huid heel zacht en soepel.
Het kunstlichaam moet ik ook nog verder afmaken maar dit moet nog even wachten want we zijn eerst 2 weken op vakantie!

Na de koffie verder met de Buizerd. Als eerste de draden in de vleugels en bevestigen aan het kunstlichaam. Daarna draden in de poten en die ook vastmaken evenals de staart. Na het fohnen begon er al wat model in te komen maar om hem er 'natuurgetrouw 'uit te laten zien blijft lastig. Daar moet echt nog wel ervaring mee worden opgedaan.



Volgende les is over 3 weken. Dan is er laatste gelegenheid om met hulp de examenstukken af te maken.
We moeten minimaal 6 preparaten inleveren: Muskusrat, Eekhoorn, Ransuil, Steenmarter en de vrije dieren, bij mij de Beverrat en de Buizerd. Er mogen er meer worden ingeleverd maar waarschijnlijk heb ik mijn tijd hard nodig om ze alle zes netjes op een postament te krijgen.

Mijn Ransuil staat inmiddels te drogen:


Andere dieren waar men vandaag mee bezig was:

















Hier een Houtsnip. Prachtige vogel maar lastig te prepareren vanwege de erg dunne huid.


Zanglijster

Arjan had wat van zijn eigen werk meegebracht: Groene Specht


Geen opmerkingen:

Een reactie posten